PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=479844}

Walc z Baszirem

Vals im Bashir
7,8 26 641
ocen
7,8 10 1 26641
8,1 31
ocen krytyków
Walc z Baszirem
powrót do forum filmu Walc z Baszirem

...

użytkownik usunięty

Zwykle nie udzielam się zbytnio w dyskusjach, ale tym razem nie mogę się powstrzymać...
Niezmiernie się cieszę że powstał taki film.
I przede wszystkim mam nadzieję że zmieni coś w podejściu niektórych ludzi do sprawy, nie prostej, bliskowschodniego konfliktu...
Kształcę się na historyka, co wynika z mojego odwiecznej chęci do poznawania prawdy o przeszłości (bo jakim prawem bez tej wiedzy można się wypowiadać o obecnej sytuacji międzynarodowej?), ale przede wszystkim jestem fotografem - a szczególnym zainteresowaniem darzę fotoreportaż, zwłaszcza wojenny, bo dotyka najbardziej palących problemów tego świata. Wiele widziałem, wiele słyszałem czy przeczytałem, wiem trochę o tym co się działo w Libanie... Co się działo i dzieje w Palestynie...
Masakra w obozach bejruckich to dość znana sprawa, ale zdaje się że wiele osób nie chce by o tym pamiętano, tak jak bohater filmu "tracąc pamięć".
Nikt z Izraelczyków nie chce się przyznać że jego państwo prowadzi po prostu planową eksterminację... Nie mogą tego nie wiedzieć, ale usiłują wymazać to ze świadomości, choć zawsze pozostaje tam jakieś niejasne poczucie...winy? Myślę że film pokazuje to w perfekcyjny sposób. Może skłoni mieszkańców Izraela do zastanowienia się nad tym, do porzucenia ucieczki przed prawdą...
Dochodzimy tu do trudnego momentu, za chwilę pewnie padnie oskarżenie: ANTYSEMITA!
Niestety tym słowem od lat ucina się próby pokazania prawdy. Szafuje się nim na prawo i lewo. Dlatego cieszę się niezmiernie, że film o tych wydarzeniach stworzyli właśnie Izraelczycy - sami z siebie.